Organizarea informatiei in calculator

folder

Cine detine un calculator, implicit detine pe hard disk-ul acestuia, in afara de sistemul de operare si programe si informatii personale mai mult sau mai putin importante.

Desi nu vreau sa generalizez, majoritatea calculatoarelor pe care  le-am vazut si care mi-au venit la reparat (din pacate procentul este covarsitor de mare), aveau informatia de pe hard disk extrem de prost „organizata”. La ce ma refer cand spun asta? La modul in care persoanele respective isi pastrau datele si informatiile pe hdd. Si ca sa fiu mai explicit, pot sa va spun ca am gasit la toate, fara exceptie, muzica amestecata cu poze, cu documente, cu diverse fisiere luate de pe net, etc. Insa lucrul cel mai nesanatos consta in faptul ca majoritatea acestor informatii se gaseau pe partitia cu sistemul de operare, adica partitia C. Cealalta sau celelalte partitii fiind aproape libere.

Ce inseamna asta pentru un utilizator de PC? Inseamna mari riscuri de a pierde datele personale atunci cand are loc un eveniment neplacut si sistemul de operare (windows-ul) nu mai vrea sa functioneze in parametri normali. Sau nu mai vrea sa functioneze deloc. Cauzele fiind multiple…virusi, registri cu probleme de la instalarea sau dezinstalarea unui anumit program, joc, drivere, etc. In astfel de situatii, datele sunt destul de greu de recuperat uneori extrem de dificil, in functie de natura problemei in cauza, ca sa nu mai vorbim de munca inutila de a sta si a salva date care nu isi aveau locul acolo, putandu-se evita astfel de probleme. Ce trebuie facut pentru a evita astfel de situatii neplacute:

– NU salvati si NU pastrati niciodata pe partia cu windows-ul (sistemul de operare) date personale – pe partitia cu sistemul de operare nu trebuie sa existe decat acesta, programele pe care le utilizati zi de zi si drivere, in rest nimic
– NU salvati si NU pastrati nimic in My Documents, My Pictures, My Music, Downloads,  acestea apartinand windows-ului –  riscurile fiind expuse mai sus
– NU salvati si NU pastrati nimic pe Desktop, acesta de asemenea apartine sistemului de operare – pe desktop nu trebuie sa se gaseasca decat executabilele programelor pe care le folositi si atat
– Folositi si insist asupra acestui aspect, partitia sau partitiile celelalte pentru a va salva datele personale
– Infiintati pe cealalta sau celelalte partitii  foldere pe categorii – Documente, Downloads, Poze, Muzica, etc. si redirectati toate salvarile aici, in functie de categoria de care apartin
– Si nu in ultimul rand, nu neglijati utilitatea unui backup periodic al datelor importante, pe CD-uri, DVD-uri sau alt gen de suport pentru o siguranta deplina.

Succes!

If you like it:Share on Facebook18Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on StumbleUpon1Pin on Pinterest1Share on Tumblr0

De asemenea, ai putea dori...

2 răspunsuri

  1. Pami spune:

    Multumesc pentru opinie!

    In principiu teoria se aplica si pentru Mac OS X, insa trebuie specificat ca aici riscurile de a pierde date sunt mai mici. Datorita faptului ca esti mai limitat din punct de vedere al sistemului de operare si al programelor instalate, riscul de a pierde date se diminueaza. Pe Mac OS X nu instalezi si dezinstalezi toata ziua programe, unele dintre ele facute cu picioarele, drivere si alte minunatii de softulete, pentru ca nu e nevoie. Ai cam tot ce-ti trebuie.
    De asemenea, si virusi sau alte programe malitioase, sunt mai putine pentru Mac decat pentru Wndows, deci implicit si aici riscul scade, insa atentie, nu trebuie eliminat de tot . Riscuri exista.

    Legat de organizarea informatiei si utilitatea unui backup periodic, se aplica ce am scris in articol. In primul rand tie ti-e usor ca utilizator sa-ti gasesti informatia atunci cand ai nevoie de ea daca este bine organizata pe categorii si nu un amestec de toate tipurile de fisiere imprastiate peste tot. Cat despre backup, acesta nu trebuie evitat indiferent de sistemul de operare pe care-l rulezi, fie el Windows, OS X sau Linux. Lasand la o parte virusii sau alte evenimente software, te poti pomeni oricand ca-ti crapa fizic hardul, se mai intampla si motive sunt de asemenea multe, prin urmare un backup periodic este de baza! Atentie, backup-ul nu se face niciodata pe acelasi suport (hard)! Se face pe alte device-uri externe (hard, DVD, stick), in functie de cantitatea datelor.

    Pentru alte intrebari va stau la dispozitie. O zi buna!

    PS: Daca aveti Mac si doriti informatii suplimentare, va recomand un forum dedicat unde veti putea gasi destula informatie pentru o sumedenie de probleme – aici.

  2. Ilie spune:

    Interesant articol, l-am salvat si o sa-l dau si prietenilor mei.
    Intrebare: pentru iMac cum se procedeaza? Nu sunt prea priceput in tainele..IT-ului 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *